fredag 13 juni 2014

Den blomstertid nu kommer....

Vita pioner, kantnepeta och jättedaggkåpa
.... ja, idag är det många lyckliga skolbarn som hört denna psalm o många andra underbara sommarvisor på skolavslutningar runt om i landet. Ett långt härligt sommarlov att se framemot, vi hoppas och önskar på en bra sommar med "lagom" mycket sol och en massa bad och bus.
För egen del har jag en vecka kvar till tills mitt "sommarlov" börjar och jag ser framemot sköna, långa dagar i trädgården och på altanen och givetvis med något roligt handarbete framför mig. Någon tur till havet lär det nog också bli och kanske får någon stickning eller virkning "åka" med dit också.

Mitt senaste projekt har varit grytlappen "Plus". En kollega och vän till mig skickade en bild på ett par grytlappar och frågade om jag kunde försöka mig på att skapa något liknande. Så förra helgen ägnades åt lite mönsterritning och provvirkning.
Igår levererades de färdiga grytlapparna till min vän som blev nöjd och glad. Jag blev faktiskt rätt nöjd jag med så det blir nogt till att virka ett par lappar till mig själv också.
Ska näst ge mig på att virka kompisar till "Plus", man måste ju uppväga med lite "Minus", så det kanske kan bli projektet för helgen, återkommer med resultat.

Grytlappen "Plus"
Virkat i dubbelt bomullsgarn så man inte bränner de små tassarna .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar