onsdag 29 januari 2014

....... och ännu mer snö

Men det finns hopp om en kommande vår. Jag fick lite inspiration från min moster som hade lite idéer på saker man skulle kunna knåpa ihop lite.
Så jag har nu provat att tova, torr tova med nål. Jätteroligt men rätt så tidsödande men man kan ju skapa fantastiskt härliga saker utav den härliga ullen. Fick en hel kasse med rensad och kardad fårull från en arbetskamrat som tröttnat lite på tovandet och skulle göra sig av med lite av all ull hon hade samlat på sig. Mycket tacksam över detta, det kommer att bli många roliga tovnings-projekt framöver hade jag tänkt.
Till att börja med så har jag tovat en liten snödroppe, på tal om en kommande vår, så borde det vara passande.
Jag har tovat ullen med hjälp av filtnål och sedan har jag satt denna lilla blomma som topp på en potatissticka som jag har gjort i trådslöjd. Tyckte att den blev riktigt fin.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar