måndag 18 november 2013

Hantverk och fina saker....

är en del av de saker som denna blogg är tänkt att handla om.
Jag har i många, många år tyckt om olika typer att hantverk, både att titta på och inspireras av men framför allt, att själv få skapa och vara kreativ.
Jag är i grunden florist och fick under de år jag jobbade i olika butiker förmånen att få utlopp för kreativa idéer i mitt yrke. Jag skolade dock om mig och har under de senaste 10 åren en helt annan typ av yrke men den senaste tiden har jag mer och mer saknat att få jobba med färg o form.
Det senaste året har jag varit sjukskriven och som ett steg i vägen tillbaka så har jag åter plockat upp lite av det som alltid funnits i min vardag......handarbete och hantverk.
Jag har som terapi stickat, virkat och tillverkat smycken mm. och nu tänkte jag att jag kunde dela med mig lite av de saker som jag knåpat fram och kanske kan inspirera någon annan också till att börja med en ny hobby.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar